Chip Tuning is het wijzigen of wijzigen van een uitwisbare geprogrammeerde lees alleen geheugenchip gevonden in de elektronische besturingseenheden van auto’s of andere voertuigen om betere prestaties te bereiken, of het nu beter brandstofverbruik is met een lagere emissies, of verhoogde stroom. Een microprocessor wordt gebruikt voor dit type programmering waarmee de tuner wijzigingen in de chips-configuraties kan manipuleren en vervolgens de chips mogelijk maakt om te functioneren volgens wat de programmeur of tuneer het wil. Wanneer het goed is gedaan, kan chiptuning de werking van het volledige voertuig verbeteren.
Wat er gebeurt, is dat een programmeur wordt bevestigd aan de motorbesturingseenheid of ECU (elektronische besturingseenheid) van een voertuig en wijzigingen aanbrengt in de microprocessor. Dit gebeurt door de microprocessor rechtstreeks naar een harnas of draadharnas om de wijzigingen door de voertuigcomputer te laten lezen. De wijzigingen kunnen worden aangebracht om de prestaties van het voertuig te verbeteren. Of kunnen ze worden gemaakt om de manier waarop het voertuig uitvoert te wijzigen wanneer deze wordt aangedreven.
Er zijn veel redenen waarom mensen dit willen doen, maar een van de meest populaire toepassingen is om een voertuig te maken een sportiever of een snellere schijf. Dit wordt bereikt door de motoren of cilinderkoppen af te stemmen om meer luchtstroom te maken en om de brandstofinlaatdruk te verminderen. De tuning kan ook de pksporen verbeteren door het vermogen van het vermogen en het verhogen van de stroom te verhogen tijdens hoge RPM-evenementen zoals drijven. Dit kan ook een auto helpen meer gasklokje te krijgen omdat de auto niet zo hard zal zijn als het op zijn geoptimaliseerde instelling is.
Een andere reden waarom een chip is afgestemd is om het injectiesysteem te wijzigen.Het injectiesysteem is het deel van de motor dat brandstof levert in de verbrandingskamer om te verbranden. Als het injectiesysteem onjuist is, worden de prestaties van de auto nadelig beïnvloed. Een onjuist geoptimaliseerd injectiesysteem kan niet voldoende brandstof leveren aan de verbrandingskamer voor verbranding. Veel amateur-tuners zullen echter proberen hun eigen injectiesystemen te gecompliceerd te wijzigen of te maken om effectief te zijn. Het resultaat kan een motor zijn die een zeer brandstof inefficiënt is en geen normen zal uitvoeren.
Turbochargers zijn een ander gebied van motorprestaties die kunnen worden verbeterd met een chip-afstemming. Turbochargers zijn ontworpen om de kracht van de inkomende lucht door de uitlaatpijp te beheersen en te verbeteren. Een turbolader wordt gebruikt in combinatie met een turbojet-systeem om de snelheid van de turbocompressor en de inlaatlucht / brandstofafgifte aan de verbrandingskamer te vergroten. Een goede turbolader kan de motorprestaties aanzienlijk verbeteren.
Diagnostische havensteming is een andere optie voor het verbeteren van de prestaties van een voertuig. De diagnostische poort is bevestigd aan de motor en wordt gebruikt om toegang te krijgen tot de computers van het voertuig. Deze computers zijn geprogrammeerd om bepaalde functies uit te voeren, zoals het lezen van probleemcodes, motortemperatuur, brandstofsysteemdruk, brandstofafgifte en anderen. Deze computers kunnen ook worden geprogrammeerd om bepaalde functies uit te voeren, afhankelijk van het type probleem dat wordt onderzocht. Als er problemen worden gedetecteerd met deze chips en de motor van het voertuigen nog steeds operationeel is, wordt het voertuig gewerkt door een technicus Klik hier voor meer informatie https://www.chipperformance.nl/ |