Ik denk dat wij het nooit meegemaakt hebben, maar er was een tijd waarin mensen hun eigen eten verbouwden. Een tijd waarin er nog geen winkels bestonden en mensen hun eigen spullen maakten. In deze tijd joegen mensen voor eigen vlees en verbouwden mensen hun eigen groenten. Voor deze mensen was dit heel normaal, maar wij kunnen het ons echt niet meer voorstellen. Voor ons is het heel normaal dat er op elke hoek van de straat een winkel zit. In deze winkels verkopen ze voedsel en producten van over de hele wereld. Sinasappels uit Spanje, kleding uit China, je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het. Ons maatschappij is enorm veelzijdig geworden en de mogelijkheden lijken wel oneindig. Wel is het belangrijk om te realiseren dat hoe meer producten hoe beter de structuur ook moet zijn. Er moet goed bijgehouden worden waar producten vandaan komen en waar ze heen moeten. Door de jaren heen is hier een goede tactiek voor gevonden. Deze tactiek heet ‘Coding and Marking’. Doormiddel van het coderen en markeren van producten kan er informatie worden toegevoegd aan het product. Elk product krijgt een specifieke code. Deze code kan gescand worden en op deze code kan er dan informatie worden gezet. Zo kan er in deze code worden gezet waar het product vandaan komt en welke specificaties het product heeft. Ook in winkels is het coderen zeer belangrijk. Consumenten kunnen hierdoor namelijk snel afrekenen en verkopers kunnen de voorraad goed bijhouden. In de code kan namelijk ook de prijs van het product worden gezet. Daarnaast kunnen ook kortingsacties en dergelijken worden toegevoegd. Wilt u meer informatie over coderen en wat de mogelijkheden zijn voor uw producten? Dan kunt u een kijkje nemen op kba-metronic.com. Op deze site is veel informatie te vinden over coding and marking. |
http://www.kba-metronic.com/nl/ |