Wanneer je bij de tandarts of orthodontist binnenstapt, meld je je meestal eerst bij de receptie. Hier kijken ze bij wie en hoe laat je een afspraak gepland hebt staan, waarna de receptionist zal vragen om plaats te nemen in de wachtkamer. Vervolgens zal de tandarts roepen dat je de behandelkamer binnen mag komen en gaat de behandeling van start. Steeds vaker verloopt dit aanmeldproces niet meer via een daadwerkelijke balie, maar kunnen bezoekers zich aanmelden met een barcode of QR-code, die zij eerder ontvangen hebben per mail. Hoe weet het systeem echter dat jij het bent, die zich registreert, en waarom ging dit proces vroeger eigenlijk altijd op papier? In dit artikel zal besproken worden hoe het mogelijk is om een onbemande receptie te realiseren, waarbij men zich middels een Aanwezigheidsregistratie app kan aanmelden voor een afspraak. Aanmelden met een appTechnologische ontwikkelingen maken het mogelijk om steeds meer zaken online te regelen, zo ook de digitalisering van de receptie. Door de Digitale bezoekersregistratie houden receptionisten meer tijd over voor andere zaken naast het registreren van bezoekers, wat vroeger een tijdrovende klus was. Iedere bezoeker moest namelijk opgezocht worden in grote, papieren registers. Hoewel de meeste receptionisten bezoekers in een handomdraai wisten te vinden, kan dit uiteraard in het huidige tijdperk een stuk eenvoudiger. De receptionist voert namelijk de gegevens van de bezoeker in het systeem van DigiReceptie in, waarna er een afspraak ingepland kan worden voor deze bezoeker. Deze ontvangt vervolgens een gepersonaliseerde uitnodiging per mail en kan zich de eerstvolgende keer registreren met de ontvangen code. Meer informatie over DigiReceptieBent u geïnteresseerd in het digitaliseren van de receptie en zou u graag meer willen weten over hoe de dit precies in zijn werk gaat? Neem dan een kijkje op de website van DigiReceptie voor alle ins en outs over de digitale bezoekersregistratie. |
https://www.economy.nl/ |